Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Soja a sojové maso v našem jídelníčku

Mezi nejoblíbenější produkty vyrobené ze soji patří sojová mouka, sojové mléko, tofu sýr a sojové maso. A právě o sojovém masu si povíme v dnešním článku.

Soja

<!-- -->

Krátce o soji

Soja luštinatá pochází z východní Asie. Je to kulturní rostlina, která se pěstuje už více jak 5000 let. Do Evropy se dostala až kolem 18. století. S postupem času se rozšířila po celém světě, rozšířil se také počet pěstovaných druhů soji. Je nazývána potravinou budoucnosti.

Pro zajímavost:

Soja je oblíbenou potravinou amerických vojáků, protože dodává energii, udržuje a zlepšuje zdravotní stav.

Soja pro naše zdraví

Sojové boby obsahují draslík, vápník, hořčík, železo, vlákninu, vitamíny skupiny A a B, lecitin a mnoho dalších, zdraví prospěšných vitamínů a minerálů. Konzumace sojových bobů blahodárně působí na nervovou soustavu, chrání cévy, přispívá ke snižování hladiny cholesterolu, působí preventivně proti vzniku osteoporózy a hemeroidům, odstraňuje zácpu, snižuje kazivost zubů a pomáhá při překyselení, pálení žáhy, ekzémech a vyrážkách. Údajně má sója i protirakovinné účinky.

Pro zajímavost:

500 gramů sóji obsahuje stejné množství bílkovin, jako například 2 kilogramy masa, 5 litrů mléka a nebo úctihodných 28 vajíček.

Sojové maso v našem jídelníčku

Jak se vyrábí?

Sójové maso se vyrábí z odtučněných sójových vloček. Ty se rozemelou na jemnou mouku, smíchají s vodou a při vysokých teplotách vytlačují tryskou do různých tvarů. Zakoupit tak můžeme sojové maso ve formě granulátu, lisovaných kostiček a nebo plátků. Někteří výrobci do sojového masa přidávají obilnou mouku, ořechy a také dochucovací látky a barviva. Nejvhodnější je sojové maso bez přídavných dochucovadel.

Kuchyňská příprava sojového masa

Sojové maso připravujeme podle návodu uvedeného na jeho obalu. V základu je tato maso téměř bez chuti a je vhodné jej dochutit - například trochou vegety, zeleninového bujónu, mleté červené papriky, apod. Dodat sojovému masu můžete dodat chuť také tím, že jej budete vařit v zeleninovém vývaru.

Při vhodné přípravě dokáže sojové maso svou chutí napodobit „pravé" maso a dodat tělu potřebné bílkoviny. Výhodou je, že maso ze soji neobsahuje živočišné tuky. Proto je toto maso velmi oblíbené u vegetariánů. Nevýhodou je, že stejně jako klasické maso, umožňuje ukládání tuků.

Tip:

Ze sojového masa si můžeme můžeme jednoduše připravit karbenátky, čínu a nebo například vegetariánský guláš. Výborné jsou také sojové placičky s mletou paprikou a česnekem.

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 5.0 Počet: 1 Nejlepší: 5 Nejhorší: 5

Diskuze

Magazín pro všechny pěstitele, chovatele a domácí kutily. Články o pěstování rostlin, chovu zvířat a nových trendech v bydlení.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.