Úkolem firmy zabývající se krizovým managementem je zastavit sestupný vývoj krizové situace, stabilizovat ji a následně Vám pomoci zase prosperovat. Pokud se rozhodnete takovou to firmu kontaktovat a požádat o její služby, bude jejím prvním úkolem na základě Vašich informací sestavit krizový plán. Ten Vám pomůže udělat si představu o tom, jakým způsobem bude dále Vaše firma fungovat, a jakým směrem firmu v době krize vést.
Dobrý krizový plán by měl obsahovat:
- manuály pro řízení firmy v krizi pro jednotlivé skupiny;
- organizační strukturu společnosti s určením zodpovědných osob;
- kontaktní údaje na osoby, které zastávají nějakou roli v případě krizové situace;
- soupis potřeb a zdrojů pro jednotlivé skupiny (např. náhradní prostory, náhradní vybavení atd.);
- seznam možných mimořádných událostí a pravděpodobnost jejich výskytu (to může pomoct např. při plánování nákladů, při rozhodování o uzavření pojistné smlouvy) - tyto možnosti by měli být dále rozděleny podle toho, které části infrastruktury firmy ovlivňují.
Nedílnou a velmi důležitou součástí krizového řízení firmy je monitorování potencionálního rizika, což umožňuje mít organizaci či firmu lépe pod kontrolou. Díky tomuto je tedy možné krizové řízení firmy chápat i jako prevenci a detekci krizových situací.
Jistě byste dokázali takovýto krizový plán “po domácku” vytvořit pro svou firmu i Vy sami, ale určitě je lepší a rozhodně zodpovědnější nechat tuto práci firmě, která má s těmito situacemi dlouholeté zkušenosti. Přece jen dobře sestavený krizový plán může jednou Vaši firmu zachránit před zánikem.
Diskuze