Chovatelka.cz

Jak naložit s krizí?

Barbora Šumná

Podle statistik je 52% krizových situací zapřičiněných managementem firmy, 29% zaměstnanci a teprve zbytek je zapříčiněn vnějšími vlivy. Z toho vyplývá, že za většinu krizí, kterými firma projde, si může sama. Jestli-že se i Vaše firma dostala do ekonomicky, personálně, organizačně či jinak obtížné situace, je načase kontaktovat firmu, která se zabývá poradenstvím s krizovým řízením firmy a která Vám zaručeně pomůže.

Úkolem firmy zabývající se krizovým managementem je zastavit sestupný vývoj krizové situace, stabilizovat ji a následně Vám pomoci zase prosperovat. Pokud se rozhodnete takovou to firmu kontaktovat a požádat o její služby, bude jejím prvním úkolem na základě Vašich informací sestavit krizový plán. Ten Vám pomůže udělat si představu o tom,  jakým způsobem bude dále Vaše firma fungovat, a jakým směrem firmu v době krize vést.

Dobrý krizový plán by měl obsahovat:

manuály pro řízení firmy v krizi pro jednotlivé skupiny; organizační strukturu společnosti s určením zodpovědných osob; kontaktní údaje na osoby, které zastávají nějakou roli v případě krizové situace; soupis potřeb a zdrojů pro jednotlivé skupiny (např. náhradní prostory, náhradní vybavení atd.); seznam možných mimořádných událostí a pravděpodobnost jejich výskytu (to může pomoct např. při plánování nákladů, při rozhodování o uzavření pojistné smlouvy) - tyto možnosti by měli být dále rozděleny podle toho, které části infrastruktury firmy ovlivňují.

Nedílnou a velmi důležitou součástí krizového řízení firmy je monitorování potencionálního rizika, což umožňuje mít organizaci či firmu lépe pod kontrolou. Díky tomuto je tedy možné krizové řízení firmy chápat i jako prevenci a detekci krizových situací.

Jistě byste dokázali takovýto krizový plán “po domácku” vytvořit pro svou firmu i Vy sami, ale určitě je lepší a rozhodně zodpovědnější nechat tuto práci firmě, která má s těmito situacemi dlouholeté zkušenosti. Přece jen dobře sestavený krizový plán může jednou Vaši firmu zachránit před zánikem.

Hodnocení: 3.0

Počet: 1

Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.